Een reisorganisatie of touroperator heeft vrijwel altijd een aantal vluchten en kamers van een bepaalde reis in voorraad gekocht. Wanneer deze touroperator zijn gehele voorraad verkocht heeft, en u toch nog graag deze reis zou willen boeken, kan men voor u proberen extra vluchtstoelen, hotelkamers of appartementen in te kopen. Wanneer dat gebeurd is uw reis op aanvraag. Binnen enkele dagen verneemt u van ons of de reis akkoord (en dus beschikbaar) is. De boeking is op dit moment bindend. Mocht de aanvraag onverhoopt niet akkoord komen, dan zoeken wij graag een alternatieve reis voor u!

Vanaf 26 juni 2012 is het bijschrijven van uw kind in uw paspoort niet meer mogelijk. Alle kinderen moeten dan over een eigen reisdocument beschikken. De geldigheid van alle kinderbijschrijvingen en kinderstickers vervalt per deze datum. Het vervallen van de kinderbijschrijving per 26 juni 2012 heeft geen gevolgen voor de geldigheid van uw paspoort. U hoeft dus geen nieuw paspoort voor uzelf aan te vragen, maar u moet wel een eigen paspoort of identiteitskaart voor uw kind(eren) aanvragen.

Dit kunt u controleren op de volgende site: https://www.anvr.nl/reisinformatie/bestemmingen.aspx.

Voor al onze reizigers geldt dat u volgens de ANVR- reisvoorwaarden zelf verantwoordelijk bent voor het in bezit hebben van de juiste en benodigde documenten. Alle financiële consequenties van het niet hebben van de vereiste documenten zijn voor uw eigen rekening.

Zodra u het schadeformulier heeft ingevuld en naar de verzekeringsmaatschappij heeft gestuurd, nemen zij uw claim in behandeling. Helaas kunnen wij niet van te voren aangeven hoe lang de afhandeling precies gaat duren, aangezien dit verschilt per annulering en verzekeringsmaatschappij. Over het algemeen kunt u het beste uitgaan van 4 tot 6 weken.

Indien u de reis wilt annuleren, dan moeten wij helaas annuleringskosten doorberekenen conform de reisvoorwaarden van de leverancier. Op uw verzoek kunnen wij deze kosten voor u opvragen. Annuleringen kunnen alleen door de hoofdboeker, de persoon die de reservering heeft gemaakt, worden doorgegeven. Voor samengestelde reizen en lijndienstvluchten kunnen er afwijkende annuleringskosten gelden.

Het reserveringsnummer van de touroperator of airline kunt u terug vinden op de factuur welke u van ons heeft ontvangen. 

Als de betaling in orde is, ontvangen wij circa 10 dagen voor vertrek de reispapieren op het reisbureau per post of per mail. In overleg met u mailen wij ze door en indien ze niet digitaal beschikbaar zijn zullen wij de reispapieren opsturen. Indien u op zeer korte termijn vertrekt en de reispapieren zijn niet digitaal beschikbaar, kan het zijn dat uw reispapieren op de luchthaven van vertrek worden klaargelegd.

Ja, uiteraard kunt u ook bij uw reservering uw voorkeur opgeven. In uw reservering ziet u onderaan de pagina een ruimte waarin u diverse opmerkingen en uw preferenties kunt vermelden. Helaas kunnen wij uw voorkeur niet garanderen.

U ontvangt van ons per omgaande een e-mail per met de bevestiging dat de reis geboekt is. Daarna volgt zo snel als mogelijk de originele factuur/bevestiging waarop alle gegevens en de betalingsvoorwaarden vermeld staan. Mochten er naar aanleiding daarvan vragen zijn, kunt u natuurlijk contact met ons opnemen.

Normaal gesproken hebben wij voor u na 4 tot 5 werkdagen een bericht of het gelukt is de extra stoelen of accommodatie voor u te reserveren. Voor verre reizen of ingewikkelde rondreizen kan dit echter soms wat langer duren, oplopend tot 1 tot 2 weken.