Algemeen

Kunt u het antwoord op uw vraag nergens vinden of vindt u dat een bepaalde vraag ontbreekt, stuur dan een email naar info@reasreizen.nl of bel ons op telefoonnummer 010-4814488.

Categorie: 

Heeft u klachten over de reis of bent u ontevreden over uw accommodatie, dan is het noodzakelijk dat u dit direct te meldt aan de receptie van uw accommodatie en aan de vertegenwoordiging/reisleiding ter plaatse. Zij zijn uw eerste aanspreekpunt en kunnen samen met u kijken naar een oplossing.
Deze handelswijze is absoluut noodzakelijk omdat zij op het moment dat u uw klacht kenbaar maakt, daaraan meestal direct wat kunnen doen.
Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk de problemen op te lossen. Klachten die op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland niet in behandeling genomen. Wordt uw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost, dan kunt u uiterlijk binnen een maand na afloop van de reis uw klacht schriftelijk (met een motivatie) indienen.

Het opsturen van alleen een klachtenformulier zonder verdere toelichting is niet voldoende. Wanneer de klacht betrekking heeft op de totstandkoming van de boeking, dan kunt u deze uiterlijk binnen 8 weken na kennisname van de feiten (waarop de klacht betrekking heeft) bij ons indienen. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar de ANVR reisvoorwaarden.

Categorie: 

De reis- en boekingsvoorwaarden die de ANVR-reisondernemingen hanteren zijn overeengekomen met de Consumentenbond. Dit voorkomt dat je bijvoorbeeld bij het betalen, annuleren of wijzigen van een reis met onredelijke bepalingen wordt geconfronteerd.

- Eerlijke voorwaarden
- Uw geld is in goede handen
- Veilig reizen
- Kwaliteit voorop
- Verantwoord reizen
- Zekerheid bij klachten

Categorie: 

Stichting Garantiefonds Reisgelden. Onze organisatie is aangesloten bij SGR (lidnummer 1143). Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. De volledige SGR-garantieregeling is terug te vinden op www.sgr.nl.

Categorie: 

ReasReizen.nl is een website van Reas Reizen B.V. te Rotterdam. Reas Reizen is lid van het ANVR (nummer 4191) en SGR (nummer 1143).

Categorie: 

Boeking

Een reisorganisatie of touroperator heeft vrijwel altijd een aantal vluchten en kamers van een bepaalde reis in voorraad gekocht. Wanneer deze touroperator zijn gehele voorraad verkocht heeft, en u toch nog graag deze reis zou willen boeken, kan men voor u proberen extra vluchtstoelen, hotelkamers of appartementen in te kopen. Wanneer dat gebeurd is uw reis op aanvraag. Binnen enkele dagen verneemt u van ons of de reis akkoord (en dus beschikbaar) is. De boeking is op dit moment bindend. Mocht de aanvraag onverhoopt niet akkoord komen, dan zoeken wij graag een alternatieve reis voor u!

Categorie: 

Vanaf 26 juni 2012 is het bijschrijven van uw kind in uw paspoort niet meer mogelijk. Alle kinderen moeten dan over een eigen reisdocument beschikken. De geldigheid van alle kinderbijschrijvingen en kinderstickers vervalt per deze datum. Het vervallen van de kinderbijschrijving per 26 juni 2012 heeft geen gevolgen voor de geldigheid van uw paspoort. U hoeft dus geen nieuw paspoort voor uzelf aan te vragen, maar u moet wel een eigen paspoort of identiteitskaart voor uw kind(eren) aanvragen.

Categorie: 

Dit kunt u controleren op de volgende site: https://www.anvr.nl/reisinformatie/bestemmingen.aspx.

Voor al onze reizigers geldt dat u volgens de ANVR- reisvoorwaarden zelf verantwoordelijk bent voor het in bezit hebben van de juiste en benodigde documenten. Alle financiële consequenties van het niet hebben van de vereiste documenten zijn voor uw eigen rekening.

Categorie: 

Zodra u het schadeformulier heeft ingevuld en naar de verzekeringsmaatschappij heeft gestuurd, nemen zij uw claim in behandeling. Helaas kunnen wij niet van te voren aangeven hoe lang de afhandeling precies gaat duren, aangezien dit verschilt per annulering en verzekeringsmaatschappij. Over het algemeen kunt u het beste uitgaan van 4 tot 6 weken.

Categorie: 

Indien u de reis wilt annuleren, dan moeten wij helaas annuleringskosten doorberekenen conform de reisvoorwaarden van de leverancier. Op uw verzoek kunnen wij deze kosten voor u opvragen. Annuleringen kunnen alleen door de hoofdboeker, de persoon die de reservering heeft gemaakt, worden doorgegeven. Voor samengestelde reizen en lijndienstvluchten kunnen er afwijkende annuleringskosten gelden.

Categorie: 

Het reserveringsnummer van de touroperator of airline kunt u terug vinden op de factuur welke u van ons heeft ontvangen. 

Categorie: 

Als de betaling in orde is, ontvangen wij circa 10 dagen voor vertrek de reispapieren op het reisbureau per post of per mail. In overleg met u mailen wij ze door en indien ze niet digitaal beschikbaar zijn zullen wij de reispapieren opsturen. Indien u op zeer korte termijn vertrekt en de reispapieren zijn niet digitaal beschikbaar, kan het zijn dat uw reispapieren op de luchthaven van vertrek worden klaargelegd.

Categorie: 

Ja, uiteraard kunt u ook bij uw reservering uw voorkeur opgeven. In uw reservering ziet u onderaan de pagina een ruimte waarin u diverse opmerkingen en uw preferenties kunt vermelden. Helaas kunnen wij uw voorkeur niet garanderen.

Categorie: 

U ontvangt van ons per omgaande een e-mail per met de bevestiging dat de reis geboekt is. Daarna volgt zo snel als mogelijk de originele factuur/bevestiging waarop alle gegevens en de betalingsvoorwaarden vermeld staan. Mochten er naar aanleiding daarvan vragen zijn, kunt u natuurlijk contact met ons opnemen.

Categorie: 

Normaal gesproken hebben wij voor u na 4 tot 5 werkdagen een bericht of het gelukt is de extra stoelen of accommodatie voor u te reserveren. Voor verre reizen of ingewikkelde rondreizen kan dit echter soms wat langer duren, oplopend tot 1 tot 2 weken.

Categorie: 

Ja! Het is erg belangrijk om te weten dat wanneer wij voor u een reis op aanvraag hebben gezet dat deze aanvraag dan bindend is.

Categorie: 

Als de wijziging die u wilt doorvoeren nog mogelijk is zullen wij de wijziging voor u in orde maken. Houd u er rekening mee dat er aan een wijziging kosten verbonden kunnen zijn. Alleen de hoofdboeker kan een wijziging in de boeking aanbrengen. U kunt voor het wijzigen van uw boeking een email sturen info@reasreizen.nl. Wij zullen u dan berichten of de wijziging mogelijk is en zo ja tegen welke kosten.

Categorie: 

De inkopers zijn altijd op zoek naar de scherpste aanbiedingen. Daarom hebben zij op verschillende bestemmingen een beperkt aantal kamers ingekocht tegen een speciale lage prijs. Deze voordeelkamers kunnen iets afwijken met betrekking tot de ligging, inrichting en grootte. De reissom is echter extra voordelig! Let op: er is een beperkte voorraad van deze kamers beschikbaar! Boek dus op tijd om gebruik te kunnen maken van deze aantrekkelijke prijzen. U ziet in de beschrijving bij de desbetreffende touroperator of deze kamers afwijken van de "gewone" kamers.

Categorie: 

Als u bij uw reisgezelschap opgeeft dat u met een kind reist worden automatisch de juiste prijzen getoond. Baby's tot en met 1 jaar zijn gratis (bij sommige reisorganisaties worden wel administratiekosten berekend). De baby heeft geen recht op een eigen stoel in het vliegtuig. Er moeten bij de meeste reizen wel minimaal 2 volbetalenden in één kamer verblijven alvorens de kinderprijs van toepassing is.

Categorie: 

Zorgt u ervoor dat u alle gegevens (voor- en achternaam en geboortedatum) conform paspoort bij de hand heeft evenals uw adresgegevens en uw privé telefoonnummer en uw mobiele telefoonnummer. Zorg ook dat u het telefoonnummer van een eventuele thuisblijver bij de hand heeft die wij in geval van nood tijdens uw vakantie kunnen bereiken.

Categorie: 

Betaling

Boekt u buiten 6 weken voor vertrek, dan voldoet een aanbetaling. U dient het restantbedrag uiterlijk 6 weken voor vertrek te voldoen. Indien u een reis boekt met aanvang binnen 6 weken, dan vragen wij u direct de gehele reissom te voldoen.

Categorie: 

De aanbetaling hangt af van de voorwaarden van de leverancier. U kunt de aanbetaling per Ideal voldoen. De restantbetaling dient u uiterlijk 6 weken voor vertrek te hebben overgemaakt. Wanneer u binnen zes weken voor vertrek boekt moet het totale bedrag direct bij boeking via iDeal betaald worden.

Categorie: 

Dit is mogelijk. De reizigers kunnen het restantbedrag overmaken door middel van een eigen overschrijving. Het is wel van belang dat bij de overschrijving duidelijk het boekingsnummer wordt vermeld, zodat onze financiële administratie weet bij welke boeking de betaling hoort.

Categorie: 

Wilt u het restantbedrag overmaken voor een boeking gemaakt via onze website, dan kunt u dit op onderstaand rekeningnummer doen:

 

IBAN NL 73 INGB 0695061615
Ten name van: Reas Reizen
Dorpsweg 98-100
3083 LE ROTTERDAM
Betalingskenmerk: uw factuurnummer

Categorie: 

Boekingen gemaakt tot 6 weken voor vertrek: De aanbetaling kan middels een iDEAL- of pinbetaling worden voldaan. Het restantbedrag kan u zelf overmaken naar onderstaande bankgegevens. Vermeld bij het overmaken altijd uw boekingsnummer. Houdt u zich wel aan het juiste bedrag en de juiste betalingstermijn zoals op uw factuur staat aangegeven.
 

Betalingsgegevens:

ING Bank rekening: NL 73 INGB 0695061615
Ten name van: Reas Reizen
Dorpsweg 98-100
3083 LE Rotterdam

Indien uw boeking is gemaakt binnen 6 weken voor vertrek, dan dient u de gehele betaling per omgaande te voldoen.

 

* iDEAL is betalen door middel van internetbankieren. Dit is mogelijk bij diverse banken en is de enige betaalmethode waarmee uw betaling direct verwerkt wordt. Meer informatie over iDEAL vindt u op www.ideal-betalen.nl.

Categorie: 

Vliegreis

Ja, dat mag. U moet medicijnen of dieetsupplementen wel apart aanbieden bij de handbagage controle. U hoeft dit niet in een doorzichtige zak te vervoeren en er geldt geen beperking op de hoeveelheid, mits deze binnen de toegestane handbagage vrijdom valt. Neem een Engelse versie van het recept van uw medicijnen mee voor het geval douane- en veiligheidsbeambten vragen stellen over uw medicijnen of injectienaalden. U hoeft uw medicijnen niet vooraf aan te melden. Wij adviseren u wel om een medisch paspoort mee te nemen. Deze is verkrijgbaar bij uw apotheek. Daarnaast is een medische verklaring van uw behandelend arts noodzakelijk. Sommige medicijnen moeten worden aangemeld, denk bijvoorbeeld aan vloeibare stoffen of naalden. Wanneer uw medicijnen onder de Opiumwet vallen dient u tevens in het bezit te zijn van een akkoord van het Ministerie van Volksgezondheid en deze dient gelegaliseerd te worden door de Rechtbank.

Categorie: 

Als één van de reizigers een rolstoel mee wilt nemen, dan is het noodzakelijk dit bij boeking door te geven. Zorg ervoor dat u alle afmetingen (lengte x breedte x hoogte) en het gewicht van de rolstoel bij de hand heeft als u de rolstoel aanmeldt. Begeleiding vanaf de incheckbalie naar de gate kunt u ook via ons aanvragen. Voor begeleiding vanaf uw auto naar de incheckbalie kunt u zelf contact opnemen met Schiphol. Wij raden u wel aan tijdig in te checken. Houd er rekening mee dat niet elke accommodatie geschikt is voor mindervaliden. Als u tijdens uw verblijf begeleiding nodig heeft, is het van belang dat u hier zelf voor zorgt.

Categorie: 

Er bestaat helaas geen mogelijkheid meer om overwinteringsbagage mee te nemen. Wel kunt u in de meeste gevallen extra bagage bijboeken tegen betaling.

Categorie: 

Indien beschikbaar kunt u direct bij de reservering op onze website stoelen in de comfort class of premium comfort class boeken. Indien de reservering is gemaakt, kunt u contact met ons opnemen om uw vliegtuigstoelen op een later moment te upgraden indien mogelijk.

Categorie: 

Over het algemeen kunt u vanaf 24 uur voor vertrek online inchecken. U kunt inchecken met het reserveringsnummer van de reisorganisatie of de airline. Deze kunt u in de meeste gevallen terug vinden op uw factuur.

Categorie: 

Bij sommige airlines is het mogelijk om een stoelreservering te plaatsen. In de meeste gevallen is dit tegen betaling. Een stoelreservering kan over het algemeen vanaf zes weken vóór vertrek via de website van de airline geregeld worden. U kunt dit zelf regelen op de site van de luchtvaartmaatschappij. Als dat niet lukt, helpen wij u graag!

Categorie: 

Via diverse aanbieders kunnen wij een parkeerplaats voor u reserveren. U kunt voor beschikbaarheid en prijzen het beste contact met ons opnemen.

Categorie: 

De transfer van de luchthaven naar uw accommodatie en aan het einde van uw vakantie weer terug, is inbegrepen, tenzij anders vermeld. U wordt dan opgehaald op de luchthaven door de reisleiding of onze plaatselijke agent en ook weer terugbracht naar de luchthaven. Bij accommodaties waarbij de autohuur inclusief is, is geen transfer inbegrepen. Bij stedenreizen, reizen naar de Verenigde Staten en reizen van De Jong Intra is de transfer nooit inbegrepen. Ook geldt dit voor reizen met Floow Travel naar Spanje. Fietsen, golftassen, surfplanken, niet-inklapbare rolstoelen en huisdieren kunnen over het algemeen niet met de transferbus worden vervoerd. U kunt hiervoor zelf vervoer naar uw accommodatie zorgen. 

Categorie: 

In de meeste gevallen is uitsluitend handbagage inbegrepen. Bij de meeste airlines mag deze maximaal 10 kilo wegen. Ruimbagage kunt u in veel gevallen direct in de reservering bijboeken. Mocht dit niet lukken, neem dan contact met ons op. Een enkele keer zal de bagage direct bij de airline moeten worden bijgeboekt.

Categorie: 

Op de bestemming

Voor sommige bestemmingen dient u in het bezit te zijn van een visum. Voor de kosten en een overzicht van de bestemming waar u een visum voor nodig heeft verwijzen wij u naar de website van de visumdienst http://www.visumdienst.nl. U bent zelf verantwoordelijk voor het in bezit zijn van de benodigde reisdocumenten.

Categorie: 

Ja, dat kan. Op vrijwel alle bestemmingen kunnen wij een auto voor u reserveren. U kunt deze direct bij aankomst ophalen op de luchthaven of deze laten afleveren bij uw accommodatie. Houdt u er echter wel rekening mee dat de hoofdbestuurder van de auto in het bezit dient te zijn van een geldige creditcard.

Categorie: